Jak jsem psala v předposledním příspěvku, jsem podnikatelka a poslední dobou mám stále častěji pocit, že lidi neznají slušnost, co se týče doby, kdy je vhodné a nevhodné na telefonu někoho shánět. Dlouho jsem řešila, co s tím, lidi převychovat nemůžu a nezavolat na zmeškaný hovor nebo nezvednout telefon, když ho mám zrovna v ruce, mi prostě nedá…Vyřešila jsem to tak, že jsem si na webové stránky napsala dobu, kdy mi mohou zákazníci volat. Mimo tento čas neznámá čísla nezvedám a volajícím přijde zpráva o tom, kdy mě zastihnou na telefonu a že mimo tuto dobu jsem na emailu. Hádejte, kolik lidí mi napíše email… Nikdo! Vše je totiž asi moc akutní. Tak si říkám, když někomu nestojím za pár minut napsání emailu, proč by mi on, cizí člověk, měl stát za to,věnovat mu svůj volný čas? Může přece taky počkat a zavolat znovu v určené době, ale neudělá to…
Samozřejmě pro mě zpočátku nebylo vůbec jednoduché telefon nezvedat nebo nevolat zpět. Musela jsem si uvědomit, že já jsem ta nejdůležitější a že můj volný čas je jen můj čas, ve kterém se věnuji tomu, co mám ráda, co mě dělá šťastnou a lidem, kteří jsou pro mě důležití. Jen tak můžu potom pomáhat svým zákazníkům.